środa, 15 sierpnia 2012

I remember every word you said...

But if the world would stop tonight, would you notice?

Czy gdyby każdy z nas w momencie swego przyjścia na świat miał określony limit słów, wiedzielibyśmy jak je wykorzystać? Gdy słowa się skończą - umieramy. Z każdym wypowiedzianym słowem skracamy swój żywot. W momencie odejścia zostawilibyśmy tylko swoje słowa. Tylko i aż. Jak wyglądąłoby nasze życie z taką świadomością? Nie zawsze zastanawiamy się nad tym, co mówimy. Ale jeśli od tego zależałoby nasze życie i jego długość... Myślę, że każdy inaczej dobierałby słowa. Nie cofniemy tego, co padło z naszych ust. Z ilu słów jesteśmy dumni a ile rzeczy wypowiedzieliśmy sami nie wiemy z jakiego powodu? Szkoda, że się zmarnowały, że kogoś zraniły a komuś innemu zrobiły nadzieje...
Gdybyśmy byli jak drzewa pełne liści i za każde wypowiedziane słowo tracilibyśmy liść... Gdybyśmy musieli nauczyć się w pełni doceniać wagę swoich słów i mówić to, co rzeczywiście czujemy... Czy byłoby lepiej?


5 komentarzy:

  1. "Trzy słowa najdziwniejsze"


    Kiedy wymawiam słowo Przyszłość,
    pierwsza sylaba odchodzi już do przeszłości.

    Kiedy wymawiam słowo Cisza,
    niszczę ją.

    Kiedy wymawiam słowo Nic,
    stwarzam coś, co nie mieści się w żadnym niebycie.


    Wisława Szymborska

    OdpowiedzUsuń
  2. "Daj mi słowo", Jonasz Kofta

    Już słońca wschód, początek dnia,
    biały poranek obiecuje dobre chwile nam.
    Jesteś mój, ale czy wiesz,
    co jeszcze z twoich ust usłyszeć chcę.
    Daj mi słowo, słowo niezwykłe,
    co jutro zakwitnie jak sad, tak jak sad.
    W sercu schowam, przejść wtedy mogę
    przez ogień i wodę, bo wiem, że je mam.
    Oczu mową dawno nazwane, zwyczajne i znane tak trwa.
    Daj mi słowo, chcę w nie uwierzyć,
    chcę z tobą je przeżyć, już czas.
    Dzień chyli się, nadchodzi chłód,
    nie uwierzyłeś jeszcze, miły, w białą magię słów.
    A ja to wiem, gdy cisza trwa,
    co nie nazwane jest, ucieka nam.
    Daj mi słowo, słowo niezwykłe,
    co jutro zakwitnie jak sad, tak jak sad.
    W sercu schowam, przejść wtedy mogę
    przez ogień i wodę, bo wiem, że je mam.
    Oczu mową dawno nazwane, zwyczajne i znane tak trwa.
    Daj mi słowo, chcę w nie uwierzyć,
    chcę z tobą je przeżyć, już czas.

    OdpowiedzUsuń
  3. Words
    Don't come easy to me
    how can I find a way to make you see
    I love you, words don't come easy

    Words
    Don't come easy to me
    This is the only way, for me to say
    I love you, words don't come easy

    Well I'm just a music man
    Melodies so far my best friend
    But my words are coming out wrong girl.
    I reveal my heart to you and
    Hope that you belive it's true, 'cause

    Words
    Don't come easy to me
    How can I find a way to make you see
    I love you, words don't come easy

    This is just a simple song
    That I've made for you on my own
    There's no hidden meaning you know
    When I, when I say I love, honey
    Please belive I really do, 'cause

    Words...

    It isn't easy, words don't come easy

    OdpowiedzUsuń
  4. Najgorzkniejszy wtorek z wtorków
    który stał się moim jarzmem
    gdy pisałaś po kryjomu
    jak wybaczyć krzywą prawdę

    (...)

    Czasami lepiej jest mi milczeć
    czasami lepiej jest mi tak
    czasami w środku nocy
    kiedy śnią się twoje oczy
    kiedy nic mnie nie zaskoczy
    pełzną cierpko wciąż od nowa...

    Słowa, słowa, słowa
    które słyszysz
    obsceniczna degustacja
    czarne kruki, czarna racja

    Słowa, słowa, słowa
    z których żyjesz
    z których wciąż beztrosko spłacasz
    wszystkich ludzi dookoła

    Najgorzkniejsze imię z imion
    zapomniane w kalendarzu
    nie wspomniane pod przysięgą
    nie wspomniane ani razu

    Tamten dzień był jednym z lepszych
    z przeczekanych za judaszem
    Już nie będę nigdy krzyczał
    nigdy więcej nie wybaczę

    Dookoła jakby myśli lżejsze
    Między wierszem a wierszem rozrzedzone jest powietrze
    Dookoła jakby wszystko proste
    Przecięcie złotej szarfy nad wymyślonym mostem
    Dookoła jakby wszystko szare
    Ty modlisz się cicho nad zatartym zegarem

    Dookoła jakby już się to stało
    Jakby w tych wszystkich słowach
    prawdy było za mało...

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedy z serca płyną słowa
    Uderzają z wielką mocą
    Krążą blisko wśród nas ot tak
    Dając chętnym szczere złoto
    I dlatego lubię mówić z Tobą

    Każdy myśli to co myśli
    Myśli sobie moja głowa
    Może w końcu mi się uda
    Wypowiedzieć proste słowa

    I dlatego lubię mówić z Tobą

    W. Żółty

    OdpowiedzUsuń